Nyitva tartás : hétfőtől - péntekig 7:30-19:00, Szombaton 7:30-12:00
  Tel : +36 77 581 029

Ezt teszi a gyerekek agyával a túl sok tévézés

Egyre több kutatás jut arra az eredményre, hogy rossz hatással van a kisgyerekek fejlődésére, memóriájára, összpontosítására és nyelvi készségeikre, ha túl sok időt töltenek a televízió vagy a számítógép előtt.

A JAMA Pediatrics nevű folyóiratban megjelent kutatásban arról írnak, hogy ezek a tevékenységek negatívan hatnak a gyerekek olyan képességeikre, mint a kommunikáció, a problémamegoldás és a társas interakció.

Sheri Madigan, a kanadai Calgary Egyetem egyik pszichológia professzora, a kollégáival közösen készített kutatásban összesen 2 441 gyermek vett részt. A szülők a tanulmány elején beszámoltak arról, hogy egy átlagos napon mennyi időt tölt kisgyerekük a képernyő előtt, illetve, hogy milyen a kommunikációs készsége, viselkedése és társas interakciója. A kapott adatokat a kutatás elején, amikor 2 évesek voltak a gyerekek, összesítették, majd újabb adatokat kértek, amikor a gyerkőcök 3 és 5 évesek voltak. Több olyan tanulmány készült már, ami megvizsgálta ezt a kérdést, azonban egyiknél sem figyelték több éven át a gyerekeket.

A kutatás során vizsgált gyerkőcök átlagosan 2-3 órát töltöttek a képernyő előtt. A kutatók arra jöttek rá, hogy azok a kisgyerekek, akik hosszabb ideig ültek a tévé vagy a számítógép előtt, valóban lassabban fejlődtek. Arra azonban nem találtak bizonyítékot, hogy a fejlődési zavarokkal rendelkező gyerekek is több időt töltenének a képernyő előtt.

A tanulmány eredményei alapján valóban ajánlott a tévézés és a számítógéppel történő játék idejének korlátozása a 2 és 5 év közötti gyerekek esetében, ugyanis ezen idő alatt rengeteg tanulási lehetőségtől fosztják meg magukat. A gyerekek agya ebben az életkorban olyan, mint egy szivacs, ami minden tudást magába próbál szívni, így ezt az időt ajánlott jól használni. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy teljesen el kell tiltani a gyerekeket a számítógéptől és a tévétől, mindössze oda kell figyelni, hogy ez is minőségi időtöltés legyen, amikor nem csak leültetjük egyedül a képernyő elé, hanem ott vagyunk vele, és aktívabbá tesszük ezt az elfoglaltságot is. Rámutatunk az érdekességekre, és minden olyan lehetőséget kihasználunk, amikor valami újat tanulhat a gyerekünk.